خرید منطق الطیر به نثر
نوشته شده توسط : mohammad

منطق الطیر به نثر


خرید منطق الطیر به نثر


دسته کتاب و مجله زیردسته ادبیات

منطق الطیرفرید الدین عطار نیشابوری با نثر روان و آهنگین کتابی است که توسط استاد عبدالعلی غفوری به نثری زیبا و دلنشین تبدیل شده و برای تشنگان ادب و عرفان ایرانی اسلامی گنجینه ای گرانبهاست که با جلدی نفیس به چاپ چهارم رسیده است. قیمت پشت جلد آن 4500 تومان در این سایت به فروش می رسد . شما از هر نقطه ایران برای خرید این کتاب می توانید روی آیکون خرید پستی در پایین این صفحه کلیک کنید.
توضیحاتی راجع به کتاب
منطق الطیر یکی اززیباترین و پرمغز ترین آثار عرفای جهان است که در قالب تمثیل به بیان بسیاری از حقایق الهی
پرداخته و انبوهی از مسائل دشوار و مبهم عرفان را به زبان ساده و بی پیرایه بیان کرده است .
موضوع منطق الطیر: اجتماع عظیمی از پرندگان است که به دنبال پیداکردن پادشاهی شایسته و ممتاز دور هم جمع میشوند و به فکر یافتن او می افتند لذا هدهد که دانشمندی عارف و خداشناس بود را به عنوان رهبری گروه انتخاب می کنند . اونیز خبر از قله ی قاف و پرنده ای به نام سیمرغ می دهد و با گفتار روشن و تمثیلات نغز پرندگان را به مهاجرت و پیمودن راه سختی که در پیش دارند تا به قله ی قاف برسند و سیمرغ را پیداکنند آگاه می سازد . هدهد برای شناساندن راه و آگاهی مرغان داستانها و روایتهای فراوانی تعریف می کند . گروهی از پرندگان وقتی سختی راه را از بیانات هدهد می شنوند و خود را در پیمودن راه ناتوان می بینند باز می گردند . در هر مرحله از راه گروهی به خاطر خستگی وناتوانی بر می گردند. مسافت راه هفت منزل است و درطول هرمنزل سختیها می بینند و داستانهایی از زبان هد هدمی شنوند تا این که در منزل آخر سی مرغ خسته و ناتوان، پرسوخته و بال شکسته به قله ی قاف می رسند و چون خوب نگاه می کنند سیمرغ گمگشته ی خویش را در خویشتن می یابند و درمی یابند آنچه که به دنبالش بوده اند را خود داشته اند و این آخرین مرحله ی عرفان یعنی خودشناسی است که عطار نیشابوری هفت مرحله عرفان را در قالب داستان از زبان پرندگان بیان می کند . داستان وروایاتی که هدهد نقل می کند به قدری زیبا ، دلنشین و پند آموز است که هر خواننده ای را میخکوب می کند .
هفت شهر عشق را عطـــار گشت ماهنوز اندر خم یک کوچه ایم
نمونه ای از نثر کتاب
شبی محمود غزنوی به راهی می گذشت . ناگهان خاک بیزی دید که بر سرخاک نشسته و به کار خویش پرداخته . محمود را دل بر او سوخت ، پس به نزد او شد و بازوبند پر بهای خویش از بازو به در کرد و به میان خاک افکند و شتابان بگذشت و به قصر خود شد . چون دیگرشب باز محمود از آن راه گذشت و خاک بیز را همچنان بر سر خاک نشسته دید آواز داد که : ای آزمند ! آنچه دوش یافتی کم از خراج دو عالم نبود . پس چراست که باز بر سر خاک نشینی و آزمندی کنی ؟ خاک بیز که خواست محمود دانست ، اورا گفت : مرا که آن گنج بادآورده از دولت این خاک یافتم ،نشاید که روی از آن برتابم و ترک آن کنم که هر چه دارم جز دولت این خاک نیست .

شماره شابک:5-02-8582-964

فروشنده: اصفهان کتاب

قیمت: 4,500 تومان

درصد :35

خرید منطق الطیر به نثر



خرید دریافت بورس تحصیلی از دانشگاههای خارجی رشته اقتصاد
خرید آموزش زبان نصرت ( نسخه جدید ) - DVD
خرید آموزش اینونتور Inventor 2010
خرید مجموعه آموزشی زبان انگلیسی CD English Study Collection 2009




:: برچسب‌ها: خرید , منطق , الطیر , به , نثر ,
:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: